Časté dotazy

Pronájem bytu bez rizika a starostí. Každý měsíc obdržíte pravidelnou platbu. Nájem vám zaplatíme bez ohledu na to, zda je byt obsazený, či nikoliv, nebo zda podnájemník platí včas.

Jak na tom vydělám?

S námi ušetříte čas a starosti.

MODELOVÝ PŘÍKLAD U PRONÁJMU BYTU 1+1 pronajímáte vy pronajmete nám
Měsíční výnos z pronájmu 11 500 Kč 10 000 Kč
Inzerce bytu 2 000 Kč 0 Kč
Příprava bytu k pronájmu (úklid, malování) 5 000 Kč 0 Kč
Hodnota času stráveného/ztraceného na prohlídkách se zájemci 2 000 Kč 0 Kč
Náklady na právní poradenství před uzavřením smlouvy s novým podnájemníkem 2 000 Kč 0 Kč
Hodnota vašeho času ztraceného při přepisu energií na podnájemníka 500 Kč 0 Kč
Prověření podnájemníka (exekuce,…) 200 Kč 0 Kč
Pojištění domácnosti a odpovědnosti 800 Kč 0 Kč
Hodnota vašeho času ztraceného při kontrole bytu (minimum za rok) 500 Kč 0 Kč
Náklady za případně vzniklé škody na bytu, průměrné opotřebení bytu, výmalba a úklid po každém podnájemníkovi 7 000 Kč 0 Kč
Starosti s vyúčtováním energií, kontrolou a upomínáním plateb a případným vymáháním nedoplatků (hodnota vašeho ztraceného času) 1 000 Kč 0 Kč
Výlohy na vystěhování neplatících podnájemníků 5 000 Kč 0 Kč
Ztracený nájem z nepronajatého bytu (průměrně 1 měsíc v roce) 11 500 Kč 0 Kč
Čistý zisk 100 800 Kč
(138 000 – 37 200)
120 000 Kč
a bez starostí

Kolik si za službu účtujete?

S majiteli nemovitostí si sjednáváme nájemné v průměru o 15% nižší, než je nájemné tržní. Z rozdílu mezi zaplaceným nájemným a vybraným podnájemným hradíme všechny naše náklady. Majitel tedy vydělává na tom, že nemá žádné výpadky v příjmech, a navíc ušetří spoustu času a starostí díky tomu, že veškerou agendu ohledně pronájmu přebíráme my.

Je Perfektní nájemník pojištěný?

Ano, je, včetně odpovědnosti za škodu, stejně tak podnájemník, tj. člověk, který ve Vašem bytě bude skutečně bydlet.

V jakém rozsahu zodpovídá Perfektní nájemník za případné opravy v bytě?

Řídíme se občanským zákoníkem a prováděcími předpisy, kde je přesně uvedeno, jaké opravy platí nájemník a jaké majitel nemovitosti. Po dohodě s majitelem nemovitosti samozřejmě zajistíme i větší opravy, případně např. koupíme nový spotřebič v dohodnutém cenovém rámci. Smyslem je, že majitel se nemusí o nic starat. Šetříme Váš čas i peníze.

Nechceme v bytě zvíře (špatná zkušenost s poškozením vybavením a pach). Víme, že nový občanský zákoník neumožňuje majitelům nemovitosti zakázat podnájemníkům zvíře. Co máme dělat?

Ano, to je pravda. Nový občanský zákoník posílil práva nájemníků na úkor majitelů nemovitostí. Proto je pro vás výhodné byt pronajmout nám a my posléze byt dále pronajmeme podnájemníkovi, který je již zákonem výrazně méně chráněn a je možné mu chování zvířete v bytu smluvně zakázat.

Jak to funguje s vyúčtováním a zálohami vůči SVJ (Společenství vlastníků jednotek) a za energie?

Platby vůči SVJ budete dostávat společně s nájmem, podle toho jak je uvedeno v evidenčním listu (s výjimkou platby do fondu oprav, který nemůže být převeden na podnájemníka). Vy následně platíte zálohy do SVJ, neboť SVJ obvykle nepřijímají platby přímo od nájemníků. Pro SVJ je partnerem pouze majitel nemovitosti. Elektřinu a plyn standardně přepisujeme na sebe a poté na naše podnájemníky.

Je s vámi možné komunikovat i jiným jazykem, než česky?

Ano, uvědomujeme si, že mnoho vlastníků nemovitostí jsou cizinci a mnoho našich klientů tedy česky nemluví. Proto je možné s námi komunikovat ještě anglicky, francouzsky, německy a rusky. Naším klientům i pomáháme např. v komunikaci se SVJ (objasníme položky vyúčtování, apod..).